12 gru 2013

No cóż taka prawda

Cześć wszystkim

Zastanawiałam się co dziś wam napisać wartościowego i  po dłuższych rozmyśleniach przypomniałam sobie jak wczoraj na matematyce mój nauczyciel, chyba najlepszy z mojej szkoły jego wiedza i poczucie humoru jest najlepsze, no cóż ale bywa i surowy. Opowiadał nam czasy kiedy chodził on do szkoły, że miał osobne podręczniki do działów które my dziś mamy połączone w jednym. A to, że jesteśmy w planimetrii która jest powiązana jeszcze z jedną wiadomością którą już umieścili w zupełnie innym dziale to po prostu jakaś porażka. On uczył się zadania na rysunkach i wzorze jednym kiedy my mamy w dzisiejszych "lepszych" czasach to umieszczone oddzielnych działach i w dodatku jest to rozpatrywane na maturze jako osobne zadania.
Nie rozumiem jaki to sens w ogóle, ale patrząc też na godziny od n miał 6 godzin matematyki tygodniowo ja mam trzy jest różnica ogromna.
Ale kontynuując opowieść dowiedział się, że we Wrocławiu jest wykład właśnie o podręcznikach i o tym jak było kiedyś a dziś. Przeczytając tą wiadomość stwierdził że się do wie coś wartościowego tam więcej jedzie. Kiedy dotarł temat który go interesował był poruszony przez mądrego nauczyciela z Trzebnicy czekał na niego aż wejdzie i powie jakieś mądre słowa.
Gdy nadszedł czas, że zaczął mówić porównał dzisiejszą matematykę w której nie ma składu i ładu jest jak ładna sałatka po której można dostać tylko nie strawność.

Ja też się z tym zgodzę nauka nie polega tylko na ocenach a przede wszystkim na wiedzy którą mamy dostać. A jak mamy dobrze się nauczyć skoro już w podręcznikach jest wprowadzony haos?

Taki dzisiejszy świat nie ważne jak ukończyłeś szkołę ważne, że ukończyłeś i masz papierek.

2 komentarze:

  1. Zgadzam się z tym, że w życiu liczy się papierek a nie sama wiedza.
    Zapraszam do mnie http://alutkas.blogspot.com
    Milego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie a powinno być na odwrót wiedza pokazuje nasze umiejętności a papierek według mnie jest tylko zaświadczeniem i często nie ma nic wspólnego z umiejętnościami osoby która go posiada.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz i zapraszam ponownie ;)